Schowaj sidebar

Spalinowy zespół trakcyjny SA133 na stacji Nietoperek [1200x675]

 Województwo Lubuskie, na mocy ustawy o publicznym transporcie zbiorowym, jest organizatorem połączeń kolejowych o charakterze regionalnym. Rocznie na ich dofinansowanie przeznacza się około 55 mln zł.

Pociągi uruchamiane są na liniach komunikacyjnych:

  • Kostrzyn - Gorzów Wlkp. - Krzyż - Poznań Gł.
  • Berlin Ostkreuz - Kostrzyn - Gorzów Wlkp.
  • Zielona Góra Gł. - Zbąszynek - Gorzów Wlkp.
  • Nowa Sól - Zielona Góra Gł. - Zbąszynek - Poznań Gł.
  • Zielona Góra Gł. - Głogów - Wrocław Gł.
  • Zielona Góra Gł. - Rzepin - Kostrzyn - Szczecin Gł. - Świnoujście
  • Zielona Góra Gł. - Rzepin - Frankfurt (Oder)
  • Rzepin - Zbąszynek - Poznań Gł.
  • Zielona Góra Gł. - Żary/Żagań - Węgliniec - Zgorzelec - Görlitz
  • Forst(Lausitz) - Żary - Żagań - Legnica - Wrocław Gł. 
  • Żagań - Żary - Forst (Lausitz)
  • Poznań Gł. - Krzyż - Dobiegniew - Szczecin Gł. - Świnoujście
  • Zielona Góra Gł. - Głogów - Wschowa - Leszno

Spalinowy zespół trakcyjny SA139 na stacji Frankfurt Oder [1200x675]

Organizacja połączeń kolejowych odbywa się na podstawie przyjętego przez Sejmik Województwa Lubuskiego Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego na sieci komunikacyjnej w wojewódzkich przewozach pasażeskich.

Obecnie operatorem publicznego transportu zbiorowego na terenie naszego województwa jest spółka POLREGIO oraz Koleje Dolnośląskie na linii Forst(Lausitz) - Żary/Żagań - Legnica - Wrocław Gł.

Stacja Żary [1200x675]

Województwo Lubuskie jest również właścicielem taboru kolejowego, na zakup którego przeznaczono do tej pory łącznie 184,8 mln zł. W jego skład wchodzą następujące pojazdy:

  • spalinowe, jednoczłonowe:
    SA105 - 4 szt.
  • spalinowe, dwuczłonowe:
    SA108 - 1 szt.
    SA133 - 4 szt.
    SA134 - 2 szt.
    SA137 - 1 szt.
    SA139 - 4 szt.
    SA139 z niemiecką homologacją - 2 szt.
  • elektryczne, czteroczłonowe:
    ED78 - 3 szt.

Stacja Zielona Góra Główna [1200x675]